Dileme si Trileme: Cat de mare este minciuna si falsul in Romania?

SURSA: Semper Fidelis

Procedura legitima si constitutionala de revizuire a Constitutiei Romaniei este urmatoarea:

1.Un partid politic – sau o coalitie de partide politice – organizeaza initiativa de revizuire a Constitutiei elaborind o propunere sau un proiect de revizuire, la propunerea unuia sau a mai multor membri ai sai ori a unuia sau mai multi cetateani cu drept de vot. Revizuirea poate fi initiata chiar de catre un cetatean sau un grup de cetateni.

2.Partidul politic – sau coalitia de partide politice – ori cetateanul/cetatenii care initiaza revizuirea aduna 500.000 de sustinatori ai initiativei de revizuire. Cetatenii sustinatori urmeaza sa provina din cel putin jumatate din judetele tarii, iar in fiecare din aceste judete, sau municipiul Bucuresti, trebuie sa fie inregistrate cel putin 20.000 de semnaturi in sprijinul acestei initiative.

3.Initiativa se depune la Curtea Constitutionala, chemata sa verifice indeplinirea conditiilor pentru exercitarea initiativei de revizuire de catre cetateni.

4.Initiativa este depusa la Guvern.

5.Guvernul, sustinind initiativa, o inainteaza Presedintelui Romaniei.

6.Presedintele Romaniei, sustinind initiativa, o inainteaza la Parlament impreuna cu un mesaj.

7.Birourile permanente reunite ale celor doua Camere, primind initiativa, o distribuie deputatilor si senatorilor.

8.Cel putin un sfert din numarul deputatilor sau senatorilor inainteaza o motiune de sustinere a initiativei.

9.Una din Camere, adoptind motiunea, sesizeaza Parlamentul/Camerele reunite cu un proiect de hotarire privind constituirea comisiei comune de revizuire, respectiv cu proiectul sau propunerea de revizuire.

10.Comisia de revizuire primeste amendamentele din partea deputatilor si senatorilor la propunerea sau proiectul de revizuire.

11.Propunerea sau proiectul de revizuire si amendamentele se inainteaza Consiliului Legislativ.

12.Propunerea sau proiectul de revizuire, amendamentele, avizul Consiliului Legislativ si raportul comisiei de revizuire se distribuie deputatilor se senatorilor.

13.Fiecare Camera adopta propunerea, sau proiectul de revizuire, cu votul a cel putin 2/3 din numarul parlamentarilor.

14.Are loc medierea.

15.Fiecare Camera adopta raportul de mediere cu votul a cel putin 2/3 din numarul parlamentarilor.

16.Daca prin procedura de mediere nu se ajunge la un acord cele doua Camere, in sedinta comuna, decid prin votul a cel putin 3/4 din numarul parlamentarilor.

17.Hotarirea/hotaririle Parlamentului/a celor doua Camere privind adoptarea proprunerii, sau proiectului, de revizuire se inainteaza Presedintelui Romaniei.

18.Presedintele Romaniei cere avizul consultativ al Curtii Constitutionale privind constitutionalitatea hotaririi/hotaririlor Palamentului/celor doua Camere de revizuire.

19.Presedintele Romaniei convoaca referendumul in vederea adoptarii revizuirii, in termen de 30 de zile de la adoptarea hotaririi de revizuire si dispune publicarea hotaririi/hotaririlor de revizuire in Monitorul Oficial.

20.Revizuirea este aprobata prin referendum.

21.Curtea Constitutionala confirma rezultatele referendumului.

22.Guvernul inainteaza Parlamentului legea constitutionala de punere in aplicare/executare a revizuirii.

23.Parlamentul adopta legea constitutionala de punere in aplicare/executare a revizuirii, cu majoritatea absoluta a votului membrilor fiecarei Camere.

24.Presedintele Romaniei promulga legea constitutionala de punere in aplicare/executare a revizuirii.

25.Legea constitutionala de punere in executare a revizuirii se publica in Monitorul Oficial, impreuna cu textul revizuirii.

NOTE

1.Revizuirea Constitutiei din anul 2003 a debutat printr-un proiect de lege de revizuire inaintat Palamentului de un numar de deputati si senatori. Dupa adoptare, in data de 18.09.2003, de catre cele doua Camere, legea a fost publicata in M.O. al Romaniei nr.669/22.09.2003, cu doua articole – I si II – fara numar de lege, sub semnatura presedintilor celor doua Camere. Legea nu a fost insotita de decretul de promulgare.Aceasta lege a fost supusa atentiei corpului electoral in zilele de 18 si 19.10.2003, pentru a-si exprima ACORDUL cu ea (vezi Legea nr.3/2000).

La 29.10.2003, dupa referendum, M.O.al Romaniei nr 758, a fost publicat un text intitulat „lege de revizuire a Constitutiei Romaniei”, cu un singur articol, denumit „articol unic”. Fata de textul publicat in 22.09.2003 art.II a disparut !

Textul nou avea numar de lege (nr.429) si era datat (23 octombrie 2003). Lipsesc semnaturile presedintilor celor doua Camere. Textul nou nu era insotit de decretul de promulgare. Potrivit acestui text nou, legea a fost adoptata de cele doua Camere tot in data de 18.09.2003, dar acestea nu au discutat in data respectiva, asa cum rezulta din stenogramele publicate in M.O., eliminarea art.II. Acest lucru nu a avut loc nici la o data ulterioara. Intre cele doua texte exista o evidenta nepotrivire, al doilea text fiind, de fapt, un FALS !

„Legea de revizuire”, in forma in care a fost publicata a doua oara, a intrat in vigoare, evident ILEGAL , NELEGITIM si NECONSTITUTIONAL, de catre Curtea Costitutionala prin hotarirea nr.3/22.10.2003. Potrivit dispozitiilor art.II al legii ORIGINALE, revizuirea ar fi trebuit sa fie supusa referendumului la o data ulterioara zilei de 29.10.2003, ceea ce nu s-a intimplat. Tocmai o astfel de dispozitie , anume de repetare a referendumului, a condus la falsificarea „legii de revizuire” cu prilejul republicarii.

2.”Revizuirea” din anul 2003 nu a fost aprobata NICIODATA prin referendum, asa cum dispune in mod expres art.147 alin(3) al Constitutiei revizuite intrucit, cu ocazia referendumului din 18-19.10.2003, corpul electoral a fost chemat doar sa-si exprime ACORDUL cu legea de revizuire (vezi Legea nr.3/2000), si nu sa APROBE revizuirea.

3.Dat fiind faptul ca referendumul privind „legea de revizuire” s-a tinut in a 31-a zi de la adoptare rezulatele acestuia sint lovite de NULITATE.

4.Revizuirea initiata in anul 2010 a debutat neconstitutional si nelegitim.

5.Pasii prezentati in prima parte (de la 1-25) nu sint prevazuti , in totalitate, explicit si expres in cuprinsul capitolului din Constitutie dedicat revizuirii. Unii dintre acestia trebuie dedusi pe cale logica urmind a fi consacrati prin lege si regulamentele celor doua Camere. Acestora trebuie sa li adauge procedura de derulare a referendumului, activitatea din comisia speciala comuna de revizuire, activitatea celor doua Camere etc.

Prof.Mangu Valeriu

5 responses to “Dileme si Trileme: Cat de mare este minciuna si falsul in Romania?

  1. @ Administrator

    Am luat act de preluare. Va multumesc.
    Al dvs., Valeriu Mangu

  2. Excelent. Felicitari.Pacat ca nu prea citeste nimeni ce scrii, vad ca sint prima care iti acorda 1 vot

  3. Domnule profesor, s-ar putea sa aveti MARE dreptate. Dar cantand de unul singur nu veti fi auzit. Afilierea la un partid v-ar decrebiliza, dar ati incercat sa gasiti in societatea civila o formula daca nu de promovare, macar de dezbatere publica a punctelor dumneavoastra de vedere? Internetul este un ocean in care picatura care sunteti este foarte putin vizibila.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s