Galerie

Am citit si mi-a placut: Carnetul de Vaccinari – pasaport pentru educatie?

Din cand in cand reusesc sa-mi fac timp sa citesc blogurile mamicilor despre copiii lor. Sunt bloguri frumoase unde razbate pretuirea si bucuria vietii in poze si desene, in idei hazlii si istorisirile nazbatiilor , in progresele facute de copiii imbolnaviti de „cuceririle stiintifice din lumea civilizata” si in speranta fara sfarsit a parintilor pentru starea de bine a copiilor lor. Dupa mizeriile din presa main stream, o tura pe bloguri de mamici este ca si cum ai lasa soarele sa intre-n suflet.

Am observat ca de ceva timp apar tot mai des pe astfel de bloguri informatii coerente despre efectele adverse ale vaccinarilor, despre deciziile mamicilor de a nu vaccina si despre informatiile pe care le-au luat in considerare pentru alegerile lor.

Am gasit un foarte bun articol pe blogul Cristelei Georgescu ( care este si membru fondator al Asociatiei Mame pentru Mame ) despre falsa obligativitate a vaccinarii in Romania.  Iata mai jos textul articolului.

SURSA si titlul original: Carnetul de Vaccinari – pasaport pentru educatie?

Multi parinti care nu au vaccinat, au vacinat partial sau nu intentioneaza sa vaccineze copiii sunt preocupati de conditionarea inscrierii la gradinita sau la scoala de Carnetul de Vaccinari. Cum se incadreaza o astfel de solicitare in contextul legislativ romanesc si european? Cum procedam in astfel de situatii? Iata intrebari pe care le primesc atat pe blog, cat si la Asociatia Mame pentru Mame unde sunt membru fondator.

Unele dintre precizarile care urmeaza le-am facut deja in articolele mele legate de vaccinare (pe toate 5 le gasiti aici) si in comentariile ce au urmat, altele sunt noi, urmare a recentelor demersuri legislative legate de Carnetul de Vaccinari, Registrul Electronic National de Vaccinari si HG privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele legale din domeniul sănătăţii publice.

1. In Romania nu exista la ora actuala nici o lege privind obligativitatea vaccinarii si abuzurile pot fi sanctionate. Legea 649/2001 nu se refera la obligativitatea de a fi vaccinat, ci la obligatia ca medicul sa vaccineze la cererea pacientului, dupa ce l-a informat corect cu privire la actul medical in sine. In lege se vorbeste si despre schema de vaccinare recomandata de Ministerul Sanatatii, nicidecum de schema obligatorie. Insusirea in mod automat si impamantenirea termenului“obligatoriu” este ceea ce eu obisnuiesc sa numesc “folclor” si se datoreaza lipsei de instruire sau orbirii civice despre care am mai amintit. Orbire care ne face sa luam in mod automat drept bun si adevarat tot ce spune (mai ales de catre o autoritate in domeniu) fara sa verificam la sursa sau sa contestam.

continuare…

 

Lasă un comentariu